Monday, August 3, 2009

Antara Yang Hina dan Yang Mulia.

Dipetik kata-kata seorang yang diangkat sebagai Ahli Parlimen diatas tiket parti PKR dari blog beliau berkenaan kisah Demonstrasi Mansuh I.S.A. baru-baru ini;

".....beberapa orang yang saya percaya polis menjerit-jerit menghalau kami dan orang ramai yang ada disitu, saya sempat beredar walaupun mereka sempat melibas tangan saya dengan rotan..aduush..binawe punya hamlau." demikian kata-kata dari Zulkifli Nordin MP Kulim didalam blog beliau, terhadap institusi polis. Inilah contoh seorang pemimpin yang sering berceramah agama disurau dan masjid memperjuangkan Islam konon, menghina institusi yang menjaga kepentingan awam.

Sebelum ini, beliau ada tulis didalam blognya satu soalan, "jika anda mati, siapakah diantara Hj.Hadi,Nik Aziz atau Najib, yang anda mahu jadi imam sembahyang jenazah anda?" Bagi dia, katanya tentu bukan Najib. Malangnya kenapa dia tak masuk sekali nama Anwar Ibrahim? Bukankah Anwar itu adalah Imam dia, Ketua Parti yang dia ikut? Inilah pe'el bodoh budak PKR.

Tapi saya tidak hairan, satu, kerana itu bukti bahawa dia akui Anwar tak layak. Ikut Parti Anwar, setakat tumpang tooii mendapat tempat sahaja. Ikut UMNO, dia tak layak, ikut PAS, jadi paria! Namun dia tidak perasan bahawa ketika hidup ini, Hj.Hadi dan Nik Aziz termasuk dia sekali lebih rela berimamkan Anwar. Kenapa? Agaknya takut, pasal Saiful dok sedang buktikan tuduhan meliwat di Mahkamah kot? Jadi biarlah kita duduk dibelakang sahaja....buat sementara ini, belum sah tetapi apa-pun kita biarlah dia sentiasa didepan terutama dalam berjemaah ni. Begituke YB Zul? Lu tanya lah Hj Hadi dan Nik Aziz yang berketuakan Anwar Ibrahim, sebab apa?

Adakah mereka ini semua layak jadi pemimpin? Hancur lah Malaysia kalau sialan ini semua diangkat dan itu pasallah amat seksa mereka hendak mendapat laluan kerana Allah SWT lebih mengetahui siapa yang dikehendakkiNya. Cuma mereka ini semua yang tidak redha ketentutan ALLAH. Pengkhianat ini semua hanya layak jadi anjing dan kuda tunggangan orang, bukan pemimpin untuk diikuti apa lagi di imamkan!

Nik Aziz hari ini kata, "Najib mendengar semua cakapan saya dengan wajah yang manis". Waduh sejuukkk kita dengar. Bukan kata-kata Nik Aziz itu yang menyejukkan. "Mendengar dengan Wajah Yang Manis...." itu yang menyejukkan. Itu yang dikatakan Pemimpin. Itu yang dikatakan Imam. "Dengan Wajah Yang Manis..." walau pun ribuan kata keji dan hina telah saya ungkapkan terhadapnya? Itulah Najib, pemimpin kita!

1 comment:

Anonymous said...

apa punya magkuk hayun hang ni ..pi la bodoh sonmbong