Saturday, January 31, 2009

DEMONSTRASI LAGI?

Petang Sabtu (hari ini)di SOGO, akan mereka adakan "soft launch" bagi melancar dan membina sokongan untuk rancangan mengadakan Demonstrasi Besar-Besaran Membantah PPSMI yang dijadualkan pada 7 MAC 2009.Ianya diwar-warkan akan menjadi sebuah Demonstrasi Besar "ala" Bersih.

Semakin galak Jentera PR mendalangi budaya demonstrasi ini kerana percaya ianya paling berhasil sebagai medium popular untuk meraih publisiti dan merangsang sokongan terhadap agenda tersirat mereka. Apa sahaja isu yang timbul, mereka pergunakan sepenuhnya untuk menjadi juara jalanan.

Kali ini isu Bahasa dalam polemik PPSMI yang disambar. Tidak kisahlah samaada ianya patut atau tidak, tetapi yang penting ianya boleh menjadi sebab untuk menyemarakkan budaya bantahan jalanan.

Bermula petang ini nanti, mereka akan membina momentum untuk mencapai klimaks bagi mengadakan acara kemuncak tersebut bertepatan dengan dua perayaan terpenting mereka di Bulan Mac 2009.

Pertama agar Demonstrasi Membantah PPSMI itu berlangsung bertepatan dengan waktu Parti Kebangsaan Melayu Bersatu (UMNO) sedang akan mengadakan Persidangan Agung yang diketahu umum akan diadakan pada bulan MAC 2009.Sasarannya? Tidak lain tidak bukan bagi meletakkan Parti Melayu itu didalam kebencian "Pejuang Bahasa" dan memalukannya!

Kedua, ianya akan diadakan tepat menjelang sambutan genap satu tahun PRU 12. Bolehlah kita bayangkan!

Apakah Datuk Sri Syed Hamid Albar b Syed Jaafar Albar akan membiarkan ini berlaku?

No comments: