Monday, June 16, 2008

Anwar TIDAK boleh BERTANDING!



Anwar Ibrahim belum boleh bertanding mana-mana pilihanraya kecil di Malaysia walaupun telah menjadi pengetahuan umum bahawa Anwar dan PKR telah mewarwarkan ketika PRU ke 12 bahawa Ketua Umum nya akan diberikan tempat untuk bertanding melalui pilihanraya kecil sebaik sahaja beliau layak bertanding selepas "Black 14".Mengapakah sehingga ke hari ini masih tiada wakil parlimen PKR melepaskan kerusi untuk memberi laluan? Untuk menjawab persoalan ini, sebenarnya ada beberapa perkara yang sedang diperkirakan namun yang paling penting ialah Anwar Ibrahim perlu mendapatkan restu terlebih dahulu daripada Condoleezza Rice.

Anwar Ibrahim adalah Chairman Yayasan Masa Hadapan atau 'Foundation For The Future' yang merupakan jentera United States Of America didalam menjalankan usaha secara tidak langsung bagi menguasai politik Negara-Negara dunia. Jawatan Chairman atau Pengerusi Lembaga Pengarah ini adalah lantikan secara terus oleh Condoleezza Rice selaku Setiausaha Negara Amerika, walaupun ianya terang-terangan bertentangan dengan Piagam Yayasan tersebut yang mengatakan bahawa jawatan Pengerusi Lembaga Pengarah hendaklah daripada kalangan "Distinguished Person" dari Negara-Negara dimana Yayasan tersebut beroperasi.

Yayasan Masa Hadapan di umumkan penubuhannya pertama kali oleh Condoleezza Rice ketika berucap di Forum Masa Hadapan di Manama, Bahrain pada November 12, 2005. Selepas itu pada Februari 2, 2006 melalui "Media Note" yang di keluarkan oleh 'Office of the Spokesman, Washington D.C." Pejabat Setiausaha Negara Amerika mengumumkan perlantikan Anwar Ibrahim sebagai Pengerusi dan bersama-sama dengan Rahma Borqia dari Morocco dan Bakhtiar Amin dari Iraq, mereka bertiga selaku Jawatankuasa pemilihan Ahli Lembaga Pengarah akan mencadangkan nama-nama ahli Lembaga Pengarah yang lain untuk kelulusan Condoleezza Rice, Setiausaha Negara Amerika. (Sila rujuk website http://www.bmena.state.gov/ iaitu website awal Foundation For The Future kendalian "The Office of Electronic Information,Bureau of Public Affairs, sebagai portal untuk U.S.State Department).

Perlantikan Anwar Ibrahim sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah dimaklumkan kepada beliau secara peribadi oleh Condoleezza Rice melalui satu pertemuan khas di Pejabat Setiausaha Negara Amerika di Washington D.C. dimana pejabat sementara Foundation di letakkan. Kini Yayasan berioperasi di pejabat tetap nya di Amman,Jordan dan pejabat Washington D.C. di jadikan pejabat cawangan. Adalah menjadi tanda tanya mengapa Anwar Ibrahim di pilih oleh Jabatan Setiausaha Negara Amerika untuk mengetuai Yayasan yang di tubuhkan khas untuk beroperasi di Negara-Negara "Broader Middle East and North Africa" walaupun didalam Piagam Yayasan jelas mengatakan bahawa " The Foundation will be led by a Board of Directors comprised of distinguished private individuals from the Region, Europe and North America. The Chairperson of the Board would be from the Region. No government representatives will sit on the Board". (rujuk website http://www.bmena.state.gov/ Foundation Charter Principles December 14,2005.

Negara-Negara "Broader Middle East and North Africa" (BMENA) iaitu wilayah dimana Yayasan ini akan beroperasi adalah : Afghanistan, Algeria, Bahrain, Egypt, Iran, Iraq, Jordan, Kuwait, Lebanon, Libya, Morocco, Oman, Pakistan, The Palestinian Territories, Qatar, Saudi Arabia, Syria, Tunisia, UAE dan Yemen.

Matlamat penubuhan Yayasan adalah untuk mempromosi, membantu dan menggalakkan Kebebasan dan Demokrasi di Negara-Negara tersebut. (Sila rujuk website http://www.foundationforfuture/) di mana dinyatakan tujuan Yayasan di tubuhkan ialah : "in response to calls by regionally-based civil society organizations for mechanisms to provide resources to support the expansion of their activities in order to support reforms efforts.

Bagi menggerakkan tujuan dan matlamat dan menjayakan modus operandi nya peruntukan kewangan bagi Yayasan ini di kutip daripada Negara-Negara Penyumbang terdiri daripada : Denmark, European Commission, Greece, Hungary, Jordan, Spain, Switzerland, Turkey, United Kingdom dan United States. Beberapa negara lain yang telah menjanjikan sumbangan telah menarik diri iaitu: Bahrain, Italy, Morocco, Qatar, Yemen dan Netherlands. Adalah di umumkan bahawa sejumlah USD 50 Million telah dijanjikan oleh negara-negara penyumbang tersebut.

Menyedari kesilapan, Piagam Yayasan yang terbaru telah mengeluarkan ayat "The Chairperson of the Board would be from the Region" dan juga syarat yang meletakkan bahawa ahli Lembaga Pengarah mestilah dari kalangan mereka yang tiada memegang jawatan politik. Tidak mustahil selepas ini syarat bahawa "No government representatives will sit on the Board" akan juga di padamkan daripada Piagam Yayasan tersebut sekiranya Anwar Ibrahim terjadi Perdana Menteri Malaysia.

Begitu lah cara Amerika yang akan menggunakan segala macam cara untuk menguasai dunia dan tidak akan segan silu melakukan segala macam tindak tanduk yang bertentangan untuk kepentingan mereka dan konco-konconya.

Amerika mempunyai operatif didalam agensi CIA nya dan adalah diketahui ianya beroperasi diserata dunia. Selain itu adalah juga menjadi pengetahuan umum bahawa Amerika sentiasa bekerjasama rapat dengan rakan-rakan dan sahabat diluar CIA untuk menjalankan misi-misi nya diseluruh dunia. Pernah kita mendengar bagaimana Saddam Hussin, Osama Laden dan kini Pervez Musharaf pernah digunakan oleh Amerika? Apakah nasib mereka kini? Sejarah sentiasa berulang dan orang yang masih tidak mahu belajar daripada sejarah akan akhirnya di ajar oleh sejarah jua!

Berlatar belakangkan itu apakah tidak benar bahawa Anwar Ibrahim perlu mengadap Condoleezza Rice sebelum boleh bertanding mana-mana pilihanraya kecil. Paling tidak pun beliau mesti perlu meletakkan jawatan selaku Chairman Foundation For The Future yang disandangnya sebagai wakil pilihan khas Amerika kerana adalah tidak wajar seorang ahli parlimen Malaysia akan juga merupakan seorang wakil khas bagi kepentingan Jabatan Negara Amerika pada masa yang sama?

Anwar Ibrahim di pandang tinggi oleh Amerika dan beliau di sanjung sebagai seorang pemimpin ulung Malaysia. Ini adalah fakta jelas di website http://www.foundationforfuture/ dimana Anwar di perkenalkan sebagai seorang "wira ketika kemelut kewangan Malaysia satu masa dahulu apabila beliau telah dengan cemerlang mengatasinya sebagai Menteri Kewangan merangkap Timbalan Perdana Menteri." Quote “ Highly respected for his principled stance against corruption and his skillful management of the Malaysian economy during the turbulent period of its financial crisis.” Disini lah perbedaan sejarah yang ditulis Amerika dengan sejarah yang kita diketahui umum.

posting saya didalam http://www.sa-free.org/ dan http://www.chedet.com/

1 comment:

Anonymous said...

Thanks. Im Inspired again.