Tuesday, June 17, 2008

Kezaliman melampau Pemuda PAS

Pemuda PAS Negeri Selangor bingkas dengan gopah gapah menghantar Memorandum kepada MB Pakatan Rakyat Selangor diatas rancangan penganjuran Konsert yang akan menjemput Ella dan Mas Idayu. Pemuda PAS Selangor minta artis jemputan di tukar kepada artis lain seperti Mawi atau Akyil Hai.

Yang peliknya, persembahan Ella dan Mas Idayu belum pun berlangsung untuk dikatakan mereka akan menyalahi Islam. Mungkin Ella akan datang bertudung lingkup dan Mas Idayu sopan dengan persembahannya sesuai dengan syarat-syarat yang boleh dikenakan oleh pihak penganjur mengikut kehendak dan perintah Kerajaan. Ia sebenarnya terpulang kepada pihak yang menjemput dan Kerajaan yang memberikan permit untuk meletakkan syarat mengikut dasar dan kehendak yang bertepatan. Itu lah tugas dan tanggungjawab kerajaan yang berhemah, adil dan saksama. Itu lah gunanya kuasa yang ada untuk digunakan sebaik mungkin. Kalau kuasa sudah ditangan tetapi tidak pandai menggunakan, kita ada ungkapan yang cocok "macam Berok dapat bunga". Bagaimana kita menghukum Ella dan Mas Idayu sebelum pun kita menasihati dan mengenakan syarat yang sewajarnya. Bagaimana mungkin kita mendidik rakyat dan melaksanakan Islam jika kita tidak terlebih dahulu menjalankan kerja sebagai pendakwah yang bijak apa lagi sebagai pemerintah yang bertakwa dan berhemah?. Apa jaminannya Mawi atau sesiapa yang lain akan membawa mesej dan penampilan yang dikehendakki, sedangkan perkara belum berlaku lagi? Apa tidak mustahilkah Ella dan Mas Idayu akan menepati segala syarat dan tema yang diinginkan? Menghukum orang dan menafikan orang akan haknya itu bukan kah namanya fitnah dan zalim?

Dimana Memorandum Pemuda PAS ketika Ladang Babi akan dibuka dikawasan penempatan umat Islam? Dimana Pemuda PAS ketika Exco DAP merancang dan mencemoh kedaulatan Melayu dan Islam? Dimana Pemuda PAS apabila Exco DAP ingin menaiktarafkan kedudukan To'Kong.Kuil dan Gereja setaraf Agama Rasmi, Islam didalam Perlembagaan Negara?

Ladang babi, ketika diperingkat kajian Kerajaan BN dahulu, semasa PRU 12 PAS mengedarkan risalah kempen mengatakan "HARAM tetap HARAM" namun selepas secara tidak sengaja terduduk dikoridor kuasa, lagunya sudah menjadi lain sehinggakan ada EXCO PAS yang dengan lantangnya menjadi juara, malah dengan mudah menfatwakan bahawa bergolek-golek dengan babi boleh asalkan selepas itu disamak. Wahai Pemuda PAS eloklah anda semua menternak babi dan mungkin diadakan pertandingan anak babi tercomel pada perayaan menyambut ulangtahun kemerdekaan Negara nanti! Usah lah membuang masa menghantar memorandum untuk isu-isu hanya untuk menarik perhatian umpama permainan silap mata dengan mempergunakan agama demi kelangsungan politik. Masa yang ada ketika berada dikoridor kuasa tetapi tidak berkuasa ini elok juga pergi hadiri kursus-kursus membaiki diri jadi umat yang berguna.

No comments: