Monday, June 23, 2008

konspiRAsi GUgat ketuanan MELAYU

Terkini tindakan mencemar ketuanan melayu di Tanak Air tempat bertapak nya rumpun bangsa Melayu sejak zaman berzaman terus-terusan dilakukan tanpa segan silu, tanpa sebarang rasa hurmat, tanpa sebarang keraguan bahawa tindakan mereka akan disokong oleh pengkhianat bangsa yang rela menjual maruah selagi nafsu serakah mereka untuk duduk di koridor kuasa tercapai. Kehendak untuk berkuasa ini hanya akan dapat dicapai dengan kesepakatan dan sokongan mereka-mereka yang sememangnya ingin menjatuhkan ketuanan melayu di buminya sendiri.

Pengkhianat bangsa ini adalah golongan yang tidak dapat tempat didalam gelanggang perjuangan melayu. Satu-satunya peluang untuk mencapai kepuncak kuasa didalam sebuah Negara yang berpaksikan ketuanan melayu ialah dengan melemahkan perjuangan ketuanan melayu itu sendiri. Ini hanya boleh dilaksanakan dengan mengelirukan orang tentang asas perjuangan melayu itu, menjauhkan orang dari perjuangan melayu dan akhir sekali bersepakat dengan pihak yang mendendami dan memusuhi perjuangan melayu.

Dalam pada orang melayu asyik dengan isu-isu yang berkisar kepada menjatuhkan sesama melayu, pejuang melayu melalak mencari salah dan kelemahan sesama mereka. Bermusuhan sesama sendiri dan menjatuhkan sesama sendiri. Satu kelompok berpatah arang dengan kelompok yang satu lagi. Seruan "BERSATU" di sogokkan untuk menyeru bukan untuk bersatu menjadi satu, tetapi bersatu untuk lanyak yang satu lagi. Di satu pihak pula mendakwa pejuang tulen yang hanya kelompok mereka lah satu-satunya dijalan yang benar sehingga yang lain sewenang-wenangnya di "KAFIR" kan. Tiada langsung sifat perjuangan Rasullullah yang dibawanya kecuali sifat benci-membenci dan seruan derhaka yang dibawanya didalam mengembangkan pengaruh.

Akhirnya berpecah belah lah melayu secara hakiki dan akan adalah yang untung didalam kerugian yang satu lagi. Sesungguhnya yang merasakan untung itu juga sebenarnya berada didalam kerugian.Apa tidaknya, didalam kerancakkan orang melayu melemah dan menidakkan sesama sendiri, kita lihat dihadapan mata kita sendiri seorang lagi pemimpin parti chauvinis DAP menghina Institusi Raja Melayu.

Terbaru di Dewan Undangan Negeri Johor, seorang ahli DUN DAP daripada Bentayan, Gwee Tong Hiang telah mengingkari dengan SENGAJA etika berpakaian semasa majlis pembukaan sidang Dewan Undangan Negeri yang disempurnakan Paduka Sultan Johor. Mengapa beliau melakukan demikian? Hanya kononya kerana berpendirian tegas TIDAK MAHU bersongkok!! Tidak perlulah kita mengulas panjang akan mengapa dan apa ada pada SONGKOK, tetapi cukuplah jika dikatakan bahawa ianya sebenarnya berkaitan dengan adat resam dan budaya Melayu, adat istiadat Raja Melayu yang bersangkut paut dengan ketuanan melayu!

Kita ingin bertanya kepada YB Gwee, sekiranya beliau telah mengambil peruntukan elaun pakaian rasmi, tetapi tidak menempah pakaian yang tersebut, maka hendaklah beliau pulangkan kembali wang tersebut kerana ianya adalah peruntukan wang rakyat. Sekiranya pula beliau telah mengambil wang rakyat dan menempah pakaian tersebut tetapi tidak mahu memakainya dengan sengaja maka kita perlu mendakwa beliau diatas pembaziran wang rakyat. Jika pula beliau tidak mengambil wang tersebut, kita juga perlu mendakwa beliau diatas keengkaran beliau mematuhi etika berpakaian Dewan Undangan Negeri dan bersikap derhaka kepada Paduka Sultan kerana dengan sengaja enggan mematuhi adat istiadat kerajaan Paduka Sultan. Lebih utama daripada itu, ialah Orang melayu hendaklah mendakwa beliau diatas penghinaan kepada adat resam dan budaya Melayu yang merupakan teras kepada Perlembagaan Negara.

Kepada orang melayu yang bersekongkol dengan penghina melayu ini, sedarlah dan bangkitlah menegakkan maruah anda sepertimana anda berkokok menghina manusia kerdil seperti Ella dan Mas Idayu, seperti anda menyalah gunakan Agama untuk mengkafirkan orang Islam lain. Tunjukkan lah kejagohan anda dan tegakkan lah maruah jiwa bangsa anda yang dipijak dan dihina secara terang-terangan. Juga kepada pejuang ketelusan dan keadilan tanpa menimbangkan kepentingan bangsa, tuntutlah keadilan daripada YB Gwee "without fear and favour"

Kepada orang melayu yang bangga sehingga alpa dengan penghinaan yang dilakukan kepada bangsa anda sendiri ambil lah titah pesanan Paduka Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah; "Anak bangsa yang telah berjaya, janganlah berperangai seperti Si Tenggang, terlalu cepat bersifat angkuh, terlalu mudah berlagak bongkak, hingga melupakan asal keturunan, hingga memisahkan diri dari akar bangsanya, menjadi rakus, menjadi gopoh, hingga tergamak menebang pohon tempat bernaung dan mencantas dahan tempat bergantung"

No comments: