Wednesday, December 3, 2008

Memperkasa UMNO

Sudah sekian lama saya tidak menulis disini. Selain dari sebab sibuk dengan urusan, saya juga jemu dengan terlalu banyaknya isu dan polemik yang berpanjangan sejak PRU 12. Semuanya hanya berkisar dan berpaksi kepada satu matlamat, iaitu cubaan merampas kuasa kerana dendam tak sudah seorang manusia berhati setan!

Malangnya usaha ini yang saya namakan "projek ganyang UMNO" yang bermula sebaik sahaja selesai PRU 12 apabila si polan telah secara tidak sengaja telah mendapat "inroad" yang dia sendiri tidak menduga akan jadi sebegitu baik kepada puaknya. Dari situ ianya berkembang luas dan dimeriahkan oleh puak-puak yang bersifat suka "menangguk diair keruh" dan ditemani pula oleh puak-puak yang sememangnya "mengantuk disorongkan bantal". UMNO pula bagaikan "Lebai Malang" di tikam juga oleh sahabat-sahabatnya sendiri didalam Barisan Nasional dan ahli-ahlinya yang dirasuk kepentingan peribadi.

Maka pada hari ini, saya bergembira apabila satu tindakan yang wajar telah dilakukan oleh pihak MT didalam menangani kelakuan Zaid Ibrahim. Pada saya tiada hukuman yang paling tepat didalam situasi sekarang selain memberikan beliau "ubat" yang memang diidamkannya demi kelangsungan riwayat politik peribadinya! Biar apapun yang beliau nak kata atau walau apa pun komen yang akan diberikan oleh penganalisa politik, pada saya beliau memang wajib di "pecat". Nah sekarang telan lah "ubat-ubatan" yang dihajatkan itu dan hidup lah kamu sepertimana kamu kehendakki, asalkan jangan kamu menjadi kuman yang mendiami didalam UMNO dan menyusahkannya. Dalam masa yang sama tindakan MT dalam hal ini akan juga dilihat sebagai satu amaran tegas kepada bakal-bakal pengkhianat atau jika enggan mengaku diri sebagai pengkhianat, kita namakan mereka sebagai "orang perasan bagus" didalam UMNO. Ianya juga satu petanda baik jika tindakan yang sama dijalankan kepada rakan-rakan UMNO didalam BN yang berkelaku bagai "kuman membawa barah".

Salam bahagia!

No comments: